02 april 2017

Mamma Vera-dag

Den här helgen var det min mamma Vera-helg. Vi tog med henne till Handelsträdgården idag där hon fick köpa penséer till balkonglådorna och till kyrkogården. Sedan följde hon med hem till oss på middag och kaffe på maten.
Efter en god söndagsmiddag åkte vi till kyrkogården och planterade penséerna. Mamma Vera ville även räfsa och göra fint. Trodde inte man orkade räfsa som 91-åring men det gick väldigt bra!
Sedan följde jag med henne hem till Trygghetsboendet med blommorna. Vi gick ner i hennes källarförråd och hämtade upp påsklådan. Tack för en härlig dag, sa mamma Vera när jag åkte hem.
När jag kom hem bytte jag om till träningskläder och gick Carlslundsrundan med vännen Maria.
Jag har haft en bra helg!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Ja, så fantastisk din mamma är - en riktig krutgumma! :) Så fint att du tar hand om henne och om dig själv!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Jag och systrarna har hand om henne var sin helg, det fungerar bra, för oss alla. Hoppas att jag själv är lika pigg och fylld med lika mycket energi då jag är i samma ålder :)
Ha en fin vårvecka!

Kram