16 juli 2017

Sommardagar vid havet

Falkenberg onsdag - lördag sista semesterveckan har varit underbart. Vi har bott superbra i fint rum med balkong alldeles vid havet. Jag älskar havet och det är verkligen ett måste för mej att komma till havet varje sommar. Havet är sommar!
Bättre än så här kan det inte bli! Närmare strand och hav kan man knappast bo.
Här är fina piren i kvällsljus och bilden är tagen från vår balkong. Jag älskar den här fina utsikten över havet och att höra vågornas brus. 
Vi har haft lugna dagar på stranden, på balkongen, gått promenader på stranden, badat (i uppvärmd pool, havet var för kallt), ätit god mat.
Utsikten från balkongen tröttnar jag aldrig på. Jag vet inte varför jag tycker så mycket om havet, egentligen är jag ju en riktig "landkrabba" med stor respekt för vatten.
Här är en del av SPA-anläggningen. Dagtid var det fullt med folk här. Vi var här på kvällen efter middagen, då det var betydligt lugnare.
I morgon börjar vi jobba igen efter 46 dagars ledighet. Den här långa ledigheten har betytt mycket för mej på olika sätt. Jag känner mej utvilad, frisk och fri från stress. Det känns som att jag hittat tillbaka till mej själv igen =) 

Vi har haft en underbart skön och lång semester i år! Jag är helt enkelt nöjd, glad och tacksam för allt =)

3 kommentarer:

Razzy sa...

Havet ger ro, vet inte heller varför men jag älskar att sitta och höra vågornas brus. Härligt med en semester som ger precis det man behöver :) själv så jobbar jag denna veckan ut innan jag får mitt efterlängtade lugn och ro. Kram Eva

Anonym sa...

Wooo så underbart ... ❤️

Kärrans blogg sa...

Då önskar jag dej en härlig semester, Eva! Hoppas att du får härliga dagar vid havet.
TACK för era kommentarer!
Kram från Kerstin