05 november 2017

Allhelgonahelgen 2017

Ännu en härlig helg har passerat och jag är ledig i ytterligare två dagar. Det bästa med deltidslivet är att det blir långledigt före och ibland efter helgen. Jag njuter för fullt av mitt nya  "nedväxlade" liv =)
Igår kväll vid skymningen strövade vi omkring på den underbart vackra kyrkogården i vår stad. Vi tittade till min fars och farföräldrarnas grav också. Hela kyrkogården lystes upp av vackra ljus, människor strövade omkring och småpratade med varandra, alla vi som var där tänkte på våra nära och kära som inte längre finns hos oss. Det var så vackert och en sådan fin stämning! 
Igår fälldes den c:a 30 m höga granen på granntomten. Tomtägarna har röjt och fällt några mindre träd tidigare och igår fällde de den mäktiga och fina granen. Det känns bra ändå att tomten bredvid blir bebyggd. Efter att granen fälldes fick vi en helt annan utsikt och mer ljus in på vår tomt.
Idag har vi haft en lugn och skön söndag. Först skogspromenad tillsammans, sedan räfsade jag löv och täckte rosorna med löv och granris. Har också gjort talgbollar till fåglarna. Jag smälter kokosfett och blandar i en massa godsaker som fåglarna tycker om. Sedan häller jag upp det i muffinsformar och förvarar i kylskåpet när det stelnat. Det lätt att pressa in "fågelmuffinsen" sedan i behållaren för talgbollar.
I morgon kommer målaren vid 9.30 inför målning av vårt hus nästa år. Tror att det blir en motionsrunda sedan och även lite fönsterputsning.
Önskar er alla en fin vecka!

Inga kommentarer: