07 november 2017

Novembersol

Även idag får ni hålla till godo med novembersol i vårt kök och vardagsrum. Jag har verkligen  haft tur med vädret nu när jag har lediga dagar. Jag jobbade heltid förra veckan och bytte min lediga dag till denna vecka = två lediga dagar denna vecka med strålande novembersol bägge dagarna.
Idag har jag haft en härlig må-bra-dag och mest tagit det lugnt. Började dagen med min motionsrunda på 7 km. Har suttit ute på altanen i solen och åt också min lunch utomhus. 
Jag känner mej verkligen avstressad och lugn när jag är ledig. Jag gillar och mår bra av min nerväxlade livsstil. Den enda förändringen för mej är egentligen att jag jobbar mindre och mår bättre. Jag har aldrig lagt en massa pengar på shopping, prylar och en massa saker. Vi har sedan tidigare ett "prylbantat" hem och trivs med det. Så... den något lägre inkomsten är än så länge inget problem. Vi tänker kvalitet och hållbarhet då vi gör våra inköp.
Det finns mycket inspiration att hämta i boken "Växla ner - 77 sätt att leva bättre på mindre" skriven av Karin Lilja. 

Inga kommentarer: