17 december 2017

Vintervacker söndag

Nästan övermäktigt vackert var det idag när jag tog en fotorunda i naturen utanför vårt hus. Jag gick över vikingagraven och in i buskaget där solens strålar letade sig fram. 
När jag passerade det här området fick jag en hel del snö i nacken innan jag kom på att fälla upp luvan.
Decembersolens fina strålar lyste mot mej genom skogen. Allt det här vackra tar tag i själen på något sätt, det är nästan svårt att ta in.
Klarblå himmel och vacker natur med nysnö i decembersol. Det känns som att bo i ett vackert vykort.
Och så en bild med tele-zoom-objektivet, ekdungen på andra sidan av kohagen.
Idag var det ett perfekt ljus för fotografering. Solljuset var lite lagom blekt för att få en mjuk känsla i bilden.
Jag fick inte riktigt nog av allt vackert idag, sextiotvå bilder blev det och en härlig promenad en vintervacker söndag en vecka före jul. 

Inga kommentarer: