17 januari 2018

Tystnad

Jag tog en kort promenad då jag kom hem från jobbet idag och det var underbart. Härligt att komma ut i frisk luft, snö och tystnad. Jag tog några bilder också, inte av bästa kvalitet men helt OK. Här i bloggen behöver inget vara perfekt.
För tillfället föredrar jag så mycket tystnad som möjligt. Vet inte riktigt om jag har ett "bakslag" eller om det kanske är en helt naturlig reaktion. Min hjärna får numera ta det riktigt lugnt, stress existerar inte längre. Men... hjärnan vill undvika allt som är obehagligt. Framför allt vill den undvika en massa prat från olika håll. Hjärnan verkar behöva återhämta sig i lugn och ro i tystnad. Jag märker att jag inte har några som helst problem med människor som står mig nära, som sambo, mina barn inkl. Lotta, mina systrar och min vän Maria samt några till. Övrigt prat från andra kan kännas påfrestande. Jag upplever ändå att jag helt enkelt får gilla läget, det är som det är och det är ganska bra ändå =)
Jag skulle ju också kunnat ha skrivit att allt är bra, jag mår toppen men... idag skriver jag precis som det är.

Inga kommentarer: