23 januari 2018

Min lediga dag!

Vad lyxigt det känns att vara ledig en vardag varje vecka. Har haft en ledig dag idag. Motionsrunda efter frukost, idag blev det 7,4 km i solsken och - 4 grader. Har planterat om några krukväxter, duschat dem och även köpt några nya. Har också köpt såjord och små krukor att så i sedan, jag är alltså redo för en ny odlingssäsong. Har haft en bra ledig dag!
Jag har tidigare provat på gratisversionen av Headspace, vilket är korta vägledda meditationer eller mindfulnesövningar (på engelska). Fr.o.m. denna vecka har jag tillgång till hela Headspace och det är något jag verkligen kan rekommendera. Det innebär att jag har tillgång till ett hundratals olika övningar för olika tillfällen, från 3 till c:a 10 minuter, ibland med korta pedagogiska filmer. Denna typ av ganska korta guidade övningar med tydlig vägledning utan "flum" passar mej bra.
Bilden har jag lånat från www.headspace.com 

Inga kommentarer: