21 juni 2018

Midsommar

Har min lediga dag idag vilket känns jättebra inför midsommarhelgen. På förmiddagen gick jag ut i naturen här utanför och plockade fina blommor, prästkragar, klöver, blåklockor m.m. Sambo Jens åkte och handlade all mat till midsommar och jag har städat huset. Vi har också haft besök av en man från JB Markteknik som efter sommaren kommer att utföra stenläggning bl.a. på vår garageinfart och vid odlingslådorna samt lite trampsten i grusgångarna. Det blir ännu ett lyft i trädgården!
Jag har pratat med Arwid i tfn och hört om deras planer inför midsommar och semester. Arwid hjälpte Adam att flytta igår kväll och de hade kört och burit grejer fram till 23.30.
Nu har jag bäddat gästsängen igen =) Adam kommer med buss från Göteborg ikväll och firar midsommar med oss. På midsommardagen har jag bokat lunch till oss på Ombergs Turisthotell. Vi får se om det blir några naturupplevelser också.
Härligt att få fira midsommar igen, att vi alla är friska och mår bra, att vi har möjlighet att träffas/höras, vara tillsammans och att våra relationer känns harmoniska. TACK för alla dessa fina människor i mitt liv!

Inga kommentarer: