30 juni 2018

Nystart

Den här tiden på året blir det många bilder från vår trädgård. Det är väldigt torrt nu och vattenspridaren fick jobba för fullt ikväll. Här blir rosen Karen Blixen vattnad i kvällssolen. 
Jag har i tidigare blogginlägg skrivit att vi motionerar tre dagar i veckan då vi är lediga. Det fungerade bra till trädgårdssäsongen drog igång. Då kändes det som det inte fanns tid till att motionera. Visserligen arbetade jag med kroppen i trädgården, jag har cyklat några gånger till och från jobbet och jag har tagit någon promenadrunda ibland. Jag har dock saknat regelbundenheten i mitt motionerande. 
 Idag blev en nystart för mitt motionerande. Jag tog en spring-promenadrunda efter frukost och därefter ett yogapass. Det kändes skönt för både kropp och själ att motionera igen och att bli svettig av träning. Vid min ålder sker förfallet snabbt då jag inte tränar, musklerna blir både slappa och stela av att vara inaktiva och det får olika konsekvenser. Även mitt humör blir påverkat av att vara inaktiv, jag känner mej gladare och piggare av regelbunden motion. Nu är det bara att fortsätta, att se till att det blir regelbundet motionerande =)
Igårkväll kom Arwid och Lotta förbi då de var på väg till kompisar i grannstaden. Vi satt ute på altanen och åt middag tillsammans. Glass med jordgubbar och melon åt vi inne eftersom det blev ganska kallt ute. Det var kul att träffas en stund! Idag reser de vidare på tältsemester! 
Till middag åt vi en väldigt god aubergine- och tomatpaj. Jag skriver ned i receptet i matbloggen.

Inga kommentarer: