30 juli 2018

Dagens skörd + uppdrag slutfört

Här har vi ett litet smakprov av dagens skörd. Nästan allt vi odlat behöver skördas samtidigt, det gäller att ha plats för allt. Men... vilken rikedom det är med egenodlade grönsaker!
För ett tag sedan beställde vi två säckar jord + en säck med dressjord, varje säck innehåller 1 kubikmeter och det motsvarar väl ungefär 1000 l jord i varje säck. Sambo tog hand om en säck jord som behövdes i våra två nya odlingslådor. Resten d.v.s. 2 säckar = 2 kubikmeter jord och dressjord har jag tagit hand om. Jag har grävt ur säckarna, lastat på skottkärra och kört ut i häckar och rabatter. Dressjorden har jag tippat och krattat ut på gräsmattan. Det har varit tungt och svettigt men... jag gillar att arbeta med kroppen och jag är stolt över att jag gjort detta arbete själv. Nu när uppdraget är utfört är det dags för lite ledighet med resa och övernattning =)

2 kommentarer:

Razzy sa...

Härligt när man kan plocka in egen skörd sådär :) Kram Eva

Kärrans blogg sa...

Ja, man får verkligen "lön för mödan" =)
Kram