14 juli 2018

Häck-klippning

Idag har vi sysslat med häckklippning, både Avenbokshäcken vid altanen och Ligusterhäcken omkring trädgården. Det var varmt och svettigt men det gick bra. Vi är ett bra team min sambo och jag, vi är vana att arbeta tillsammans både på jobbet och hemma. Sambo klippte och jag räfsade upp klippet och körde iväg det. 
Nu har vi nyklippta och välvårdade häckar! Vi har fått varsitt motionspass och en fin solbränna =)
Efter middagen ikväll satt vi ute på altanen, läste böcker och tog igen oss. Skönt att häckklippningen är avklarad!
Igår jobbade vi sista dagen och nu har vi äntligen semester. Det har varit fyra tuffa veckor på jobbet med halverad bemanning men lika hög belastning som vanligt, vilket inneburit att jag jobbat i ett alldeles för högt tempo. Inte bra för mej som väldigt lätt får återfall i mina gamla stress-skador. Det som är bra är jag återhämtar mej snabbt när jag blir ledig och får vara hemma. 

Inga kommentarer: