26 juli 2018

Tio år tillbaka

Som jag skrev i förra inlägget firar min blogg snart 10 år. Första blogginlägget gjorde jag 080808, du kan se inlägget här. Arwids kommentar i mitt första blogginlägg är bra =) Tror att det fortfarande gäller!
Det här med tiden är förunderligt, ibland känns 10 år som en evighet och ibland kan det kännas som helt nyligen. På dessa 10 år är det mycket som hänt och jag har fått ytterligare 10 års livserfarenhet. När det gäller livserfarenhet vill jag lära mig så mycket som möjligt av det som händer, jag blir aldrig fullärd, jag lär mej något hela tiden och det är jag mycket tacksam över.
Här kommer några bilder från bloggen då den startades år 2008. Här har ni mej, då var jag alltså 49 år och bilden är från min första semester med sambo Jens, då bilden togs var vi i Skagen. 
Ännu en bild från första sommaren med Jens år 2008
Adam 20 år och Arwid 23 år, här är vi i Oslo och hälsar på Arwid.
Här är Arwid och jag i Oslo sommaren 2008
Lika fina nu som då! Adam och Arwid i Arwids kollektivboende i Oslo.
Oj vilket ansträngt leende jag har! Här är jag och sambo i vårt pyttelilla och omoderna kök på Bondegatan. Vi blev sambo i början av 2008, det var ju en härlig med samtidigt mycket turbulent och jobbig tid på olika sätt. När bilden togs var våra gemensamma jobbarkompisar hemma hos oss och firade min födelsedag och jag förstår, vilket syns på bilden, att jag kände mig ovan i min nya situation i livet och på jobbet. Nu är vi 10 år äldre och livet blev bra och mycket lugnare =)  

2 kommentarer:

Razzy sa...

Det är lite därför jag också har min blogg, lite som en dagbok som man kan kika tillbaka i, härliga minnen även om livet ditt var turbulent just då. Kram Eva

Kärrans blogg sa...

Hej Eva! Ja, bloggen är perfekt som dagbok och fotoalbum. Jättekul att läsa tillbaka och minnas.
Kram från Kerstin