18 augusti 2018

Aktiv utomhusdag

Har haft en härlig dag hela dagen idag! I morse gick jag ned till köket och fixade morgonkaffe och hämtade tidningen. När vi drack kaffet och läste tidningen i sovrummet skickade Arwid en länk till en superfin lägenhet som Adam skulle kunna bo i. 
Adam är ingen morgonmänniska och därför blev han själv inte inblandad i sitt ev. framtida boende denna tidiga morgon. Jag ringde upp Arwid och vi pratade om budgivning före visning. Vi får höra med Adam sedan om vad han tycker om det. Bilden har jag lånat från Hemnet. 
Efter samtal om ev. lägenhetsköp, strategi för budgivning osv var det dags för frukost på altanen. Sedan fick jag äntligen klippa gräsmattan, den har ju varit torr och gulbrun hela sommaren men börjat grönska och växa. Sedan rensade jag omkring frukt-träden och snyggade till planteringarna i våra krukor. Efter utelunch på altanen var det dags att fortsätta med garagemålningen. Efter en härligt aktiv utedag var jag ganska skitig och dessutom nerstänkt med lite målarfärg. Då är det skönt att ta ett badkarsbad och bli ren. Innan jag badade tog jag en bilden på doftljuset vid badkarskanten. Ja, det var lite om min dag idag.
Vill också berätta att sambo Jens har reparerat våra två parasoll som råkade blåsa omkull för ett tag sedan och gick sönder. Det är bara att köpa nytt, tänkte jag när parasollen inte gick att fälla upp. Men det var det inte. Sambo kunde laga dem och parasolltyget gick att tvätta i tvättmaskinen så nu är de som nya igen =) Här köper vi inget nytt i onödan!

Inga kommentarer: