16 augusti 2018

Mysbyxor och migrän

Idag kom äntligen paketet med världens skönaste hemma-mys-byxor. Jag beställde dem från Basement Design i Varberg (i deras webb-shop) men de hamnade hos fel kund innan de landade hemma hos mig. Jag fick paketet som den andra kunden skulle ha... men allt ordnade sig till sist.
Har jobbat fyra dagar nu efter min semester... tack och lov är jag ledig i morgon. Jag har inte riktigt ställt in mig på tidiga mornar och långa arbetsdagar ännu.
Som vanligt får jag migrän när jag börjar jobba igen. Migrän är en riktig skitsjukdom... Det finns naturligtvis det som är värre, migrän är ingen dödlig sjukdom men den klassas ändå som den femte svåraste att leva med enligt WHO. 1,4 miljoner svenskar är drabbade och de flesta av oss lider i det tysta, vi skäms för att prata om detta vidriga tillstånd. Förutom tre dagars huvudvärk blir man också lite konstig i huvudet, en känsla av att inte vara riktigt medvetande + en tyngande trötthet. Jag har haft migrän sedan tonåren tror jag, det var lite mer diffusa besvär då det började. Jag jobbar dock på som vanligt, har aldrig stannat hemma från jobbet pga migrän. Några av mina jobbarkompisar ser direkt när det är migrändags för mej och det är de som själva har migrän ibland. Nu är i alla fall två migrändagar avklarade, ikväll tar jag en Sumatriptan och slipper eländet inatt. Till helgen kommer jag troligen att må bra igen =)
Idag har jag lånat bilder från https://shop.basementdesign.se/

Inga kommentarer: