12 september 2018

Tänk om...

 
Sambo bad mej ta några bilder på våra Signe Tillisch-äpplen idag. Kanske målar han av dem sedan när han blir heltidsledig framöver. Sambo är alltså inte bara bra på nästan allt utan han är även bra på att måla/rita/teckna. Tyvärr har han inte utövat sin hobby på väldigt länge, tillräckligt med tid har inte funnits, varken nu eller tidigare. Men snart så, blir han ledig på heltid och jag hoppas att papper, färg, penslar och staffli tas fram ur gömmorna.
Vi har tänkt om lite när det gäller vår resa när jag har fyllt år. Tanken var en storstadsresa till annat land nära Sverige men vi har lagt ned de planerna. Jag förtränger att jag inte mår bra i storstäder med en massa människor, butiker, höga ljud  och sådant. Jag vill vara "normal" och må som vanligt men så är det inte. Min trötta hjärna klarar av min vardag och mitt arbete men inga extra påfrestningar utöver detta. Nu åker vi i stället till ett annat "land" inom Sveriges gränser och satsar på naturupplevelser, fint boende och god mat. Det gäller att helt enkelt gilla läget och göra det bästa av det!   
Den senaste tiden har vi haft rådjur utanför huset nästan varje dag. Kul med vilda djur så nära och bra att de är utanför och inte inne i vår trädgård.

3 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Klokt av dig att tänka om! Man ska förstås undvika att utsätta sig för sådant som stressar och som får en att känna sig olustig. Det blir säkert trevligt ändå!
Vi ska inom kort tid på resa och en del av resan bär iväg till en storstad. Jag gillar det egentligen inte, men har alltid velat se staden och älskar ju landet där staden ligger. Det blir en rundresa... vart få det veta senare, men jag tror faktiskt att du vet! :)
Kram Nilla

Kärrans blogg sa...

Nej, det vet jag inte vad det kan vara för storstad. Har du kanske skrivit om detta i din blogg tidigare? Jag ska gissa i alla fall... Kan det vara Rom, Venedig eller möjligen Barcelona???
Kram från Kerstin

nillahalsaharmoni sa...

Jag har inte nämnt staden, men landet har jag pratat om många gånger på min blogg. Du har just nämnt staden som jag bland annat ska besöka på vår rundresa. Men vilken... det får du snart veta!
Kram Nilla