08 oktober 2018

Dagen efter

Vilket härligt födelsedagsfirande det har varit! Idag tar jag hand om alla fina presenter. Tulpanlökarna från jobbarkompisarna ska ner i jorden snart. Ett fint ljus med tillhörande tändsticksask från "Ernst" pryder vårt köksbord. Härliga doftstickor från "Rituals" står på badkarskanten. En fin handtvål och handkräm också från "Rituals" står på en plats där jag länge saknat möjlighet till handtvätt och kräm till mina torra händer. En ljuvlig trädgårdsbok ligger på soffbordet, nära till hands för att sitta och läsa i soffan och bli inspirerad från Karin och Carl Larssons trädgårdar. Samtidigt kan jag dricka gott te och äta god choklad som jag också fick i present. Jag njuter av en fin orkidé med tillhörande restaurangbesök för mej och sambo tillsammans med fyra vänner. Jag har en ny fin klocka i bästa dansk design på min handled 💝 
Jag har också på mig nya fina örhängen. Jag kan se fram mot att utnyttja presentkort med stor summa från Ticketmaster. En fin bukett med rosor står på lilla bordet i hallen, en ny krukväxt i vårt sovrumsfönster, äppelmust i kylen, ett fint gåvobevis på sjukvårdsväska till IM:s verksamhet. Presentkortet från Norrgavel väntar på att användas.  
Igår, på rätta dagen, fick jag fina presenter av Adam, Arwid och Lotta och en spännande vårweekend, alla vi tillsammans =) De hade gjort ett superfint collage med fina bilder och text med inbjudan till vår-weekend. De enda som inte får följa med på resan är katterna Ulla och Sara ;)
Dessutom uppvaktning via många fina SMS och en massa grattis-hälsningar på facebook.
Jag har verkligen blivit uppvaktad och firad! Jag gläds åt alla fina presenter och jag är så glad och tacksam över alla gäster som varit i vårt hem de senaste dagarna. Att få träffa familjen, släkt och vänner är den finaste gåvan. TACK!
Nu känns det helt underbart med ytterligare en ledig vecka, det är relax och återhämtning som gäller samt en resa till vacker och annorlunda natur (som också är en födelsedagspresent 💖).
Ha det så bra allesammans, ta hand om er själva och varandra!

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Vilka fina, underbara gåvor och så mysigt med nära och kära och kollegor. Ja, du har sannerligen blivit firad! Förstår att du känner dig tacksam och överväldigad!
Ett varmt grattis - ännu en gång!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla! Ja, jag har verkligen blivit firad och uppvaktad på bästa sätt.
Kram från Kerstin