16 oktober 2018

Jobb vs frihet

Vår höstsemester är slut tyvärr, så i morse var det bara att gå upp tidigt och åka till jobbet igen. Det var väl sådär att börja jobba igen... Jag har ju egentligen ett bra jobb med mycket trevliga arbetskamrater men jag känner inte riktigt det där engagemanget längre, jag gör jobbet bara, på rutin. Kanske var det ett alldeles för stort engagemang som tröttade ut min hjärna tidigare och då är det ju bra att hjärnan får vila nu, att bara jobba på rutin utan att behöva tänka för mycket. Det är som det är och det är nog ganska bra ändå =) Men... jag längtar tillbaka till vår semester förstås, lediga dagar, frihet, Ölandsresan, huset fullt med gäster, att ha Adam, Arwid och Lotta här hemma.
Dagens bild tog jag i Borgholm förra veckan 

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Precis så kände jag det, under föregående år och därför bestämde jag mig för att gå i pension lite tidigare än det var tänkt! Ett halvår. Jag tyckte egentligen om mitt arbete - till stora delar, men kände ändå på något vis att jag inte hade lust med något som handlade om vidareutbildning att göra eller något liknande. Jag kände mig mätt! Jag njuter av min frihet, även om det finns några få saker som hade kunnat vara bättre.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Jag känner precis som du skriver, jag känner mig också mätt på jobbet. Jag har ett bra arbete där jag kan göra nytta, trevliga arbetskamrater och bra arbetstider men som sagt jag är mätt på jobbet, nästan proppmätt. Längtar efter friheten =)
Kram från Kerstin