04 oktober 2018

Mysigt firande av min födelsedag

Nu väntar vi på att kvällens första disk i diskmaskinen ska bli klar och då passar jag på att blogga. Ikväll har vi haft 16 gäster från jobbet på middag här hemmma och det var så mysigt och trevligt, ja, jag saknar ord egentligen. Vi började med lite bubbel med eller utan alkohol, sedan "husesyn" och samtidigt fick jag födelsedagspresent och fin sång. Jag fick tulpanlökar som jag hade önskat mej och dessutom presentkort från Norrgavel. Jag vet inte riktigt hur de hade köpt presentkortet för det går bara att köpa i fysiska butiker men någon hade en anhörig som köpt det i Göteborg. Vi åt Jens goda mat och sedan äppelpaj med vaniljsås, kaffe/te/vatten till dessert och allt räckte och blev över. Det var så mysigt, kul och trevligt med en härlig stämning som bara finns tillsammans med dessa superfina jobbarkompisar. De hade också skrivit sång som de sjöng tillsammans ackompanjerade av Annie på gitarr. Här kommer sången, det är mest Annie som skrivit ihop den.

KERSTINS VISA
Melodi: When I´m sixty four

Idag ska vi ifra
som Du förstår
Dina massa år
Vi hyllar våran gamla chef med denna sång
Och nu är det dags att sätta igång
Kan hända att åren 
satt spår här och var
Men det klarar du galant
Det är bara så att vi måste inse
att du är 60 år

Du erfarna syrra
Astmaexpert
Drottning i Tele-Q
Det spelar ingen roll att kön blir alltför lång
Du tar var samtal gång efter gång
En runda i skogen
När det blir kväll
Rensar bort allt gnäll
Du sköter din hälsa
så gott som det går
När man är 60 år

Du gillar att blogga
Och skriver så fint
Om livets rikedom
Med många vackra bilder, Kärrans blogg är elegant
Din klassiska stil, Du är långt från tant
En ungdomlig farmor du kommer att va
På Alla Hjärtans da´
Vi önskar dig lycka
Välgång och glädje
När du fyller 60 år

Vi önskar dig lycka
Välgång och glädje
När du fyller 60 år

TACK för denna trevliga kväll!

Inga kommentarer: