12 november 2018

Det var bara en dröm

Härom natten vaknade jag plötsligt av att jag i drömmen sa väldigt bestämt, klart och tydligt: "Du bestämmer själv förutsättningarna för ett bra liv". Jag vet inte vem jag sa det till eller om jag kanske sa det till mig själv. I drömmen sa jag det mycket tydligt med en ganska hög och sträng röst och jag vaknade plötsligt. 
Jag har tänkt en del på drömmen nu efteråt, jag undrar varför jag sa så i drömmen och vem jag sa det till. 
Hursomhelst så var det ju ganska bra sagt för det stämmer ju med verkligheten, till viss del. 

  • Vill jag må bra och ha en god hälsa får jag själv skapa förutsättningar för sunda vanor med bra kost, motion, tillföra så lite gifter som möjligt och skapa tid för återhämtning efter stressiga perioder.
  • Vill jag ha tid att leva, ha fritid, hinna med någon hobby, umgås med familj och vänner, då får jag skapa förutsättningar för ett liv där jag hinner detta. Jag kanske ska ha lite space i min almanacka, kanske inte arbeta heltid, ansvara för att planera in det jag vill göra, planera att träffa vänner, familj m.fl. och att inte planera för mycket utan även ha oplanerad tid.
  • Om jag däremot har prio på mycket pengar, yta och överkonsumtion, då får jag se till att vara högavlönad, kanske vara beredd på att arbeta mer än heltid, kanske även resa mycket i arbetet och att vara ständigt nåbar även på min fritid.
  • Vill jag ha bra relationer med min familj, vänner och arbetskamrater, då gäller det att jag vårdar dessa relationer. Då får jag själv skapa förutsättningar för att jag ska behandla andra med respekt och hänsyn, att inse innebörden av att som jag behandlar andra blir jag själv behandlad, att inte heller svika utan hålla det man lovar osv.

3 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Ja, ibland kommer klokskap till en i nattens drömmar. Budskap som ligger där i det fördolda, men som vill komma fram i dager! En mycket tydligt budskap som vem som helst kan ta till sig!
Tack för att du delade med dig!
Kram Gunilla

Berith sa...

Fint! Tack! ❤️

Kärrans blogg sa...

Ja, ibland är det verkligen spännande och intressanta budskap i drömmar.
TACK Gunilla och Berith för era kommentarer! Kram till er båda!