01 november 2018

Gnäll och lågenergi

Vardagsrutiner med låg energinivå pågår i mitt liv nu. Jag ska väl inte klaga egentligen, jag är frisk och bor väldigt bra ute i skog och mark. Men... åldrandet kom ifatt mej efter min födelsedag och livet passerar snabbt förbi. Jag vill, i stället för vardagsrutiner, ägna mig åt det som är kul, intressant och spännande med en lagom dos äventyr innan det är för sent...
Jag ser i alla fall fram emot middag med vänner snart som jag fick i födelsedagspresent, julkonsert med vännen Marias kör och sedan är det ju snart jul och då får jag träffa Adam, Arwid och Lotta igen =) Julen innebär ju också en massa lediga dagar vilket känns befriande.
Det var lite gnäll och klagan från mej idag, livet går ju lite upp och ner som ni vet och här i bloggen försöker jag skriva som det är och inte hitta på någon konstgjord, tillrättalagd verklighet.
Ha det bra allesammans!

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Visst har vi mycket att vara tacksamma över och jag uppfattar dig som en positiv och tacksam person. Det du skriver om i inlägget uppfattar jag inte som något gnäll utan snarare en LÄNGTAN! Längtan efter ledighet, att få bestämma över sin dag!
Ja, ju äldre vi blir (om vi har tur) ju mer påminns vi om att leva här och nu!
Krama Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej och TACK för dina kloka ord. Det är precis så jag känner.
Stor kram från Kerstin