11 november 2018

Min söndag

I morse skjutsade jag sambo till stationen, han skulle med tåget kl. 9.43 till Stockholm. Där får han fira Fars Dag på bästa sätt tillsammans med sina döttrar och barnbarn. Det innebär en härlig söndag med mig själv idag =)
Jag har nu klarat av en lång promenad-spring-runda. Min vanliga "Carlslundsrunda" är c:a 6,5 km men ibland vill jag ha förändring med lite mer utmaning, då förlänger jag min runda och hittar nya vägar och stigar. Dagens runda blev 8,6 km, mitt mål är 10 km och jag trodde att jag skulle komma upp i 9 km idag men så blev det inte. Jag är i alla fall nöjd med dagens runda, jag förvånar mig själv med att orka springa mycket längre än vad jag tror.
I boken "Hjärnstark" läser jag att "hjärnan arbetar effektivare hos människor som är fysiskt aktiva och att de processer som följer av stigande ålder kan bromsas eller till och med vändas så att hjärnan blir yngre". Jag vet ju att jag mår väldigt bra av att röra på mig och det är egentligen tillräcklig motivation för mej men detta med att bromsa åldrandet är ju ytterligare en motivationsfaktor. Wow!
Bilderna ovan visar en liten del av min motionsrunda.
Resten av dagen har jag pysslat med lite av varje här hemma. Bl.a. har jag avslutat mitt telefon-abonnemang på Telia, bytt till annat abonnemang och samtidigt beställt en ny mobiltelefon. Tack Arwid för all support i telefonärendet och Tack Adam för dina tips och råd. 
När jag läste tidningen "Allt om Trädgård" hittade jag denna fantastiskt vackra ros. Den är tålig och klarar blåst, har röda knoppar och väldoftande vita blommor som blommar hela sommaren. Rosen heter Louise Bugnet och den vill jag plantera här i vår trädgård nästa säsong. Bilden har jag lånat från Allt om Trädgård

Inga kommentarer: