18 december 2018

Julen närmar sig

Ikväll när jag kom hem efter jobbet stod fina granen i vardagsrummet. Jens satte alla julgransljus på plats och jag klädde granen sedan. I år har vi trådlös julgransbelysning i stället för den väldigt gamla julgransbelysningen med ihoptejpade elsladdar. Det var lite svårt att få till bra inomhus-bilder ikväll men några bilder blev det på julgranen i alla fall trots mörkret.
Ja, julen närmar sig och det känns väldigt bra. Jag ser fram mot en lugn och skön jul tillsammans med våra barn med sambos. Det bästa med julen är att få vara tillsammans, hinna umgås och prata, känna julstämning och bara ha det bra. I år har vi slopat julklapparna och har bara varsin julklapp till julklappspel, vi försöker också att dra ned lite på julmaten varje år.
I morgon bitti tar jag tåget till Linköping kl. 07.25 för ytterligare en arbetsdag med processer och kapacitetsplanering. Hoppas bara att vi inte håller på ända till kl. 17.00 som det står i programmet. 
Ha det så bra allesammans, jag hoppas att ni inte behöver stressa inför julen utan i stället ha det bra och sprida ljus, värme och kärlek till varandra och er själva 💗 

Inga kommentarer: