15 februari 2019

Ledig i dagarna tre

Jag skulle ju egentligen ha väntat ytterligare några veckor med att så tomater, chili och sommarblommor. Men... i söndags var jag nervös, orolig och förväntansfull eftersom jag skulle bli farmor och jag var helt enkelt tvungen att pyssla med något hela dagen för att få tiden att gå. Så jag sådde i söndags och det har redan börjat gro och växa. Först ut är körsbärstomaten Rosella.
Dagens bilder är från förra årets odlingar.
Efter en händelserik vecka är det skönt med helg och lediga dagar, att kunna njuta av allt härligt som hänt, att låta det landa och ta in det. Jag blev ju farmor i söndags kväll till världens ljuvligaste lilla tjej. Det är så skönt och härligt när man får reda på att allt har gått bra och att alla mår bra. I tisdags skrev Adam kontrakt för sin bostadsrätt, en härlig tvåa med balkong i Gamlestaden Göteborg. Adams letande efter bostad har pågått nästan ett helt år, så det känns väldigt skönt nu när allt ordnat sig.  
Hoppas på härligt väder i helgen, jag längtar ut. Vi har inget särskilt planerat i helgen så vad som helst kan hända ;) 

Inga kommentarer: