18 februari 2019

Ledig måndag

Vilket härligt vårväder vi har, nu är det snödroppetid =) I lördags gick jag fram och tillbaka till centrum i vår stad. Jag ville kolla utbudet av babykläder och kanske köpa något. Men... nej, jag köpte inget, gillade varken kläder eller färger. En skön motionspromenad på 9 km i fint väder fick jag i alla fall men inga babykläder.
Idag åkte vi till grannstaden Linköping för att shoppa lite. Jag köpte några babykläder i butik som inte finns i vår stad, där fanns mycket att välja på i olika färger och olika modeller. Kollade även in några klädbutiker för oss vuxna människor men köpte inget. Passade på att köpa i te i Teboden David Carlssons eftr. Idag köpte jag ett grönt te smaksatt med havtorn och jordgubb samt mitt vanliga DeCe-te och äppelte. Sedan vidare till sambo Jens favvo-butik "Siam shop" en asiatisk livsmedelsbutik. Vi fick med oss en hel del hem därifrån, bl.a. en stor flaska sweet-chili, några flaskor med olika sorter soja, nudlar och lite till.
När vi kom hem satt vi i solstolarna på vår altan och åt lunch. Lite blåsigt var det men härligt att kunna sitta ute i solen och äta.
Ikväll ska jag gå motionspromenad med vännen Maria =)
Vad härligt det är att jobba deltid och få en extra ledig dag varje vecka! 

Inga kommentarer: