19 mars 2019

Våren är här!

Jag har sett årets första tussilago idag =) Nu är våren på väg och i morgon är det Vårdagjämningen!
Jag har haft en underbart skön ledig dag idag. Det har varit solsken hela dagen och jag har varit utomhus i flera timmar. Tog en lång motionsrunda efter frukost. Vi åt vår lunch ute på altanen och satt sedan kvar en lång stund i solen. Jag har varit på kyrkogården och snyggat till gravplatsen, tog bort gravlyktan och höst-vinter-dekorationen. Ikväll har jag haft videosamtal med Lo =) Det var kul att både se Lo och prata med henne och hennes pappa Arwid. Kul också att alla tre tyckte om boken som jag skickat. 
I morgon och resten av veckan t.om. fredag är det jobb som gäller. 
På lördag ska jag och mellansyster till grannstaden för en shopping-lördag. Det ska bli jättekul att träffas, prata och så blir det kanske lite shopping också.

Vill också citera några rader från boken som jag gillar "Ett bra liv är inte bekvämt". Jag tycker att dessa rader innehåller så mycket viktigt och betydelsefullt.  
"En förutsättning för välbefinnande är förmågan att skapa känsla av meningsfullhet och att se sig själv som ingående i ett större sammanhang än bara personliga vinningar av prestige och pengar. Detta större sammanhang kan vara en personlig övertygelse om vad som först och sist är värdefullt i livet. Omsatt i praktiken innebär det att en av de absolut viktigaste saker som vi alla bör sträva efter är en självupplevd insikt i vad det är som ligger i och bakom begreppet välbefinnande - alltså vår egen djupa innebörd i att må bra - som vi sedan kan bära med oss och ständigt inspireras av och vägledas av i det dagliga livet."

Nu vet ni hur jag har det! Hoppas att ni alla har det bra!? 

Inga kommentarer: