07 november 2010

Långhelg

Jag har lånat ut min kamera så därför visar jag gamla bilder från vår resa till Jandia på Fuerteventura januari 2010. Det var en härlig och underbar resa på många olika sätt. Jag drömmer mej gärna tillbaka. 
Jag är långledig t.om. måndag sedan jobbar jag t.om. lördag. På lördag har vi öppet hus på jobbet för att kunna vaccinera alla som vill. Jag får ingen ersättning för extrajobb utan får ta ut det i ledig tid.    
Ledig tid är underbart. Det är jätteskönt att vara ledig en vanlig vardag, att ta dagen som den kommer i lugn och ro. Det är väl det som är återhämtning och ger ny energi.   
Efter vila och återhämtning är det kul att komma tillbaka till jobbet. Jag är glad för mitt jobb som är omväxlande med lagom ansvar och med mycket trevliga och proffsiga jobbarkompisar.
Idag tar jag nog en långpromenad till kyrkogården - vill se alla fina ljus.

Inga kommentarer: