04 november 2012

Rätt från början

Här kommer några bilder från vårt (ostylade) hem. Det saknas mattor och gardiner i några rum men det känns helt OK ändå. Bilden överst är vårt sovrum, mellanbilden är gästrummet och nedersta bilden är TV-rummet - de här rummen är en trappa upp i huset. Sängen i gästrummet är nyinköpt från IKEA men annars använder vi våra möbler som vi hade på Bondegatan.
Som jag skrivit tidigare har jag börjat med yoga för att motverka migrän s.k. migränyoga. Jag körde igång med övningarna förra veckan, jag la till några extra övningar i varje pass och jag gjorde övningarna längre tid än vad som rekommenderades och trodde att jag var jätteduktig...
Jag fick ont i ryggen, träningsvärk och det blev riktigt plågsamt att fortsätta yoga. Idag läste jag i boken "Migränyoga" att den första veckan är det endast avslappning 11 min varje dag, inga andra yogaövningar. Sedan, efter en vecka börjar man försiktigt med yogapassen och kortare tid än vad som rekommenderas. Nu ska jag börja om och göra rätt från början!

Inga kommentarer: