20 februari 2015

Relaxdag

Jag har en ledig dag idag och är bara hemma och har det bra. Inget som måste göras, jag kan göra precis vad jag vill. En sådan här dag är en härlig kontrast mot arbetsdagarna som innehåller mycket av det mesta. Önskar att flera tog sig tid och prioriterade sig själva och sköna relaxdagar. Jag är helt övertygad om att det är nödvändigt att bara vara någon gång emellanåt.  
Några kanske undrar vad jag egentligen gör hemma en hel dag när jag bara är.
Jag sov en timma längre i morse. Gick ner till köket och hämtade kaffe och dagens tidning. Kröp ned i sängen igen. Gjorde frukost och tog med upp till sängen. Satte igång tvättmaskin och diskmaskin. Tog ett yogapass på 70 min. Pratade med en av sönerna i telefonen. Tog en dusch. Såpade köksbordet. Gick ut och plockade blommor som jag satte i vas på köksbordet. Tog några bilder till bloggen. Åt min lunch. Nu sitter jag och bloggar. Får se vad jag hittar på resten av dagen. 

4 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Låter som en skön blandning av vila och lite nytta! Sådant som du VALT att göra!
Hoppas resten av dagen blev lika angenäm...
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla! Jag hade en bra ledig dag igår. Sådana dagar behövs!
Kram från Kerstin

Home2tiny sa...

Låter som min helg, man behöver de där dagarna när man tillåter sig själv att koppla av o bara vara. Kramisar Tina

Kärrans blogg sa...

Hej Tina!
Ja, det är absolut nödvändigt med återhämtning.
Kram från Kerstin