11 augusti 2015

Life is good

Jag har under väldigt många år träffat människor i olika sammanhang. Jag har träffat glada människor, ledsna, oroliga, arroganta, nonchalanta, elaka, respektlösa, vänliga, snälla, ödmjuka, tacksamma o.s.v. Det jag kan konstatera är att en positiv syn på livet, en tro på att andra människor vill dig väl gör livet roligt och enklare med en slags bastrygghet. Jag har också mött motsatsen där gnäll och klagan blivit en livsstil vilket gjort att livet känns besvärligt, motigt, orättvist och utan tillit.
Det bästa är att det är jag själv som bestämmer min egen inställning. Jag kan välja att vara öppen för glädjen, det positiva, att se lösningar i stället för hinder, att välja det enkla som inte krånglar, att vara öppen för förändringar, känna tillit och en tro på att det oftast ordnar sig. Men, då krävs det lite mod också... 

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Så kloka ord! Kunde absolut inte ha sagt det på något bättre sätt!
Kramar i massor!
Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack!
Kram tillbaka
/Kerstin