06 december 2016

Tack och hej

Nu har jag ungefär ett halvår kvar på min nuvarande tjänst. Efter lite mer än 10 år väljer jag att tacka nej till fortsatt förordnande. Jag lämnar med glädje över till någon annan som vill och känner sig manad. Min tjänst kommer ut på annons närsomhelst. 
Jag lämnar ett skede i mitt liv bakom mig. Jag har lärt mig massor och fått många nya erfarenheter, både positiva och negativa, som jag utvecklats av. Jag är tacksam för allt jag fått uppleva och vara med om, jag är tacksam för alla olika människor jag mött. Framför allt är jag tacksam för det enormt fina stöd jag fått. Jag är även tacksam för tråkiga och svåra situationer eftersom det gett mig erfarenhet. Jag har sett nya sidor av mig själv och andra. Jag är också tacksam över mitt mod, att jag vågade anta utmaningen och lyckats bra med mycket. 
Ett halvår till och sedan lämnar jag över ansvaret. Jag är sedan beredd att möta andra arbetsuppgifter där jag också kan jag göra nytta men på ett annat sätt och för mer utsatta och sjuka människor.
Tack för mej och hej!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Ja, du är verkligen modig och vilken fin egenskap att se olika lärdomar som bra erfarenheter! Du kan vara stolt över dig själv och ett stort Lycka till med nya arbetsuppgifter!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK Gunilla! Jag ser fram mot mitt "nya arbetsliv".
Kram från Kerstin