01 januari 2017

VÄLKOMMEN till ett nytt bloggår!

Igår eftermiddag åkte Adam och jag till mor/mormor Vera. Hon bor på ett trygghetsboende i vår stad. Boendet är en ombyggd fabriksbyggnad som man lyckats förvandla till ett fint och mysigt boende. Här är en av entréerna in till boendet.
Mormor Vera bjöd på eftermiddagskaffe. Det var kul och mysigt att sitta och prata i lugn och ro. 
Efter fikat tyckte mormor Vera att det var dags att spela Kina-schack. Hon spelar Kinaschack varje måndag eftermiddag med några av de boende i huset och igår ville hon spela med mej och Adam. Det gamla Kinaschacket har någon av Veras bröder gjort för väldigt länge sedan. 
Efter ett par timmar var det dags att åka hem till oss igen. Mormor var glad för besöket, hon uppskattar verkligen besök, speciellt av sina barnbarn.
Här kommer några bilder från i fredags, då jag var ledig från jobbet. Adam och jag har pratat om att gå till bergtäkten och i fredags gjorde vi det. Det är en promenad på några kilometer på vägar och stigar i skogen här utanför. Sista biten får man klättra upp en bit för att komma upp och se över hela bergtäkten. En fascinerande utsikt på ett sätt men samtidigt "förfulning" av vår fina natur. Adam tog panoramabilder med kameran i mobiltelefonen.  
Idag har Adam åkt tillbaka till Göteborg. Vi har haft underbart fina dagar i jul och nyår. Härligt att träffas och vara tillsammans. TACK Arwid, Lotta, Adam sambo Jens för fina dagar tillsammans hemma hos oss!
Alla ni som läser min blogg är VÄLKOMNA till ett nytt bloggår! Här i bloggen kommer jag fortsätta skriva om det som händer i mitt liv, precis som det är. Jag gillar det som är ostylat och äkta och jag försöker visa mitt liv och mina bilder så nära verkligheten som möjligt. TACK för att just du besöker min blogg!

3 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Det blir trevligt att fortsätta att följa dig här på bloggen! Det är konstigt, men det känns som om vi känner varandra och ändå har vi inte träffats - ännu!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej! Vad roligt att du känner så, jag känner likadant och det skulle vara roligt att träffas. Vi åker ju till Göteborg några gånger per år och med lite god planering borde det vara genomförbart med en träff någonstans.

Kram från Kerstin

nillashalsaharmoni sa...

Det vore roligt!
Kram, Gunilla