19 september 2017

Hållbart liv

 I vårt "nya liv" har vi ledigt en dag i veckan och idag har vi haft en sådan dag. Det är underbart att ha sovmorgon en helt vanlig vardag, ta det lugnt och göra vad jag/vi vill. Att arbeta deltid verkar vara ett mer hållbart liv för mej. Jag mår bra av att ha mer fritid och jag känner igen mig själv igen. Det innebär förstås att jag avstår 20% av min heltidslön.
Idag har jag planterat om alla pelargoner som stått ute i sommar och förberett dem för inneförvaring.
Gardinerna är på plats i gästrummet och det blev så fint att jag tog några bilder i eftermiddag. Här inne har vi en blekgrön fondvägg och lite svårt att hitta en lämplig färg som matchar den. Vi kom i alla fall fram till att gammelrosa skulle kunna fungera bra och vi satsade på det. Sängöverkast, stolsdynor, gardiner och pelargoner i fönstret är rosa. Även tavlan på väggen till höger har rosa färg i motivet.
Men hallå, katten Sara, det där är inte OK! Vi vill inte ha katter i gästsängen!
Båda katterna älskar dock att smyga in i gästrummet och lägga sig på det fina rosa sängöverkastet.
Det var kul att läsa i senaste inredningstidningen som landade i brevlådan idag, att "rosa är den nya trendkulören".
Bord och stolar är vår gamla köksmöbel från tiden på Bondegatan, bokhyllan med skåp under är en del av en större sektion och den första möbel som sambo Jens köpte då han flyttade hemifrån för väldigt många år sedan. Kanske lite spretig inredning men hellre använda det som finns i stället för att kasta och köpa nytt.  

Inga kommentarer: