27 oktober 2018

Sömn, skogstramp och skörd

Vi som jobbar deltid sedan ett år var ganska trötta efter den senaste jobbveckan som pga utbildningsdagen i Motala var en heltidsvecka. Trodde att jag skulle somna tidigt igår men vi satt i soffan och pratade hela kvällen och somnade vid 22.30. Sedan sov vi till 8.30 i morse. Härligt att vakna utsövd och pigg, förvånade blev vi också av att se att det var snö ute.
Efter frukost var det dags för yoga i 1 tim 20 min. Efter lunch var det dags att sova igen men bara 20 - 30 min. Sedan tog jag en promenad i skogen utanför oss. Det var länge sedan jag var i skogen. På sommaren är vägen till skogen helt igenväxt, sedan kommer älgflugorna men idag var det underbart att vara tillbaka. Sambo har skördat alla våra kryddor och lägger dem på tork. Vilken härlig doft i köket med alla nyskördade kryddor. Jag har gjort en allhelgonaprydnad till graven på kyrkogården, väldigt enkel men helt OK. 

Inga kommentarer: