15 maj 2010

Vänner

Idag har jag pratat med två av mina gamla kompisar som jag känt i hela mitt liv. En av dem, B, ringde på förmiddagen och vi pratade bl.a om att vår gemensamma kompis L snart fyller år. Några timmar senare träffar vi kompisen L i Lkpg då vi ska gå till vår bil. Kompis L har parkerat sin bil precis bredvid vår! Det var mer än ett år sedan jag träffade mina gamla vänner och så får jag prata med dem bägge två på samma dag.
Då man pratar med sina gamla vänner spelar det ingen roll om det var längesedan man sågs, det känns ändå som om det var igår. Jag tror att det är något som hör ihop med äkta vänskap.
Både B och L fyller en massa år i år och det innebär att vi kommer att träffas framöver. Det ser jag verkligen fram emot.
Idag har vi skött om mina föräldrars trädgård med gräsklippning och trimning. Sedan bjöds det på fika under äppelträdet.

Har också varit ute i naturen och plockat gullvivor. Det är så fantastiskt vackert ute nu!
Har också pratat med Adam i Oslo idag. Häromdagen skypade jag med Arwid som är i Toronto. Tänk så enkelt det är att ha kontakt med dem trots att de är långt borta.  

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Det du beskriver om gamla vänner tyder på att det är äkta goda vänner;-))