13 juni 2010

Brahe Hus


För att komma till Brahe Hus måste man gå under motorvägen
När vi passerat Brahe Hus tidigare har jag tänkt många gånger att här skulle jag vilja stanna och ta bilder. Idag blev det verklighet!
En vacker plats intill Vätttern med fantastisk utsikt
Utsikt över Vättern och här ser man också Visingsö
Jo, självklart hade vi fika med oss. Hittade en fin fikaplats här på berget. En massa turister stod i ruinen och kikade på oss och på utsikten =)
Rejäla skor är bra att ha! Vi gick på smala stigar och berg för att hitta den bästa fikaplatsen

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Oj vilken underbar reseskildring - vill besöka!

S o F sa...

Visst är det väl helt fantastiskt vackert där upp med utsikten över sjön.

Dina bilder påminner starkt om mina (och säkert alla andras, som går där och fotograferar) som jag tog där i juli förra året.

Önskar dig en fin vecka!

Här finns mina bilder om du vill titta:
http://2bloggen.blogspot.com/2009/07/brahehus-svindlande.html

Minns att det var en riktigt fin och härlig dag den dagen.

promenader på landet sa...

Vackra bilder och härlig utsikt! Tack för skön promenad i kväll! Kram Ia