28 juni 2010

Oslo

Här är Adam och jag i Oslo på en bänk vid Akershus fästning. Adam hade en ledig dag i torsdags. J och jag tog tunnelbanan från vårt hotell till Majorstuen där Adam mötte oss. Vi gick hem till Adam med allt vi hade med oss hemifrån.(Vi hade med lite  mat. Adams mormor och morfar hade skickat med en massa hembakat bröd och hemlagad sylt till grabbarna i Oslo.) Efter lite fika hos Adam tog han med oss på Trikken mot Oslo centrum.
Här är utsikt från Akers hus över Aker brygge. Efter en liten rundvandring i Oslo åkte vi hem till Adam igen och åt paj som vi hade haft med oss, med sallad och bröd. På kvällen åt vi alla tre god mat på restaurang. Adam hängde med oss till vårt hotell en stund. 
Vi kollade in en utomhuskonsert på Operahuset och sedan följde vi Adam till T-banan.
På Midsommarafton (som man inte firar i Norge) tog vi oss hem till Adam på Sorgenfrigata och fixade traditionell midsommarmat - sill och potatis med jordgubbar till dessert. Sedan lite kaffe och sedan var det snart dags för Adam att börja jobba.  
När J och jag promenerade till T-banan gick vi förbi den här fina trädgården på Sorgenfrigata. Vi tog T-banan till Stortinget för att shoppa loss lite. 
Vi hittade ett fik där vi kunde vila trötta ben och släcka törsten.
På fiket hade de min favoritdryck äppelmust!
Det var lite rapport från våra dagar i Oslo. Efter Oslo åkte vi till Björholmen som ligger på Tjörn. Mer bilder kommer framöver.
Min blogg är som en dagbok för mej med bilder, minnen och mina tankar från mej och mitt liv.
Du är alltid välkommen hit!
Till er som läser Arwids reseblogg vill jag bara meddela att de är i Kina nu. Alla bloggar och även facebook är censurerade i detta land. De kan därför inte komma med några nya inlägg i deras reseblogg. Allt sådant är förbjudet. De stannar troligen i Kina en månad. Sedan flyger de från Hongkong mot Sverige =)

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Hej Kerstin! Vad kul att få se dina Norge bilder ni verkar haft en toppenhelg! Vi hörs! Kram Ia