21 februari 2011

Hus med själ och charm

 Oj vad tiden går fort, måndagen är redan avklarad. 
Idag har jag skickat mail till hyresvärden som jag pratade med för två veckor sedan. Då (för två veckor sedan) frågade jag om omtapetsering i vårt sovrum, målning av fönster på insidan i sovrummet samt att färgen på väggen över spisen håller på att lossna. Hyresvärden hade lovat att höra av sig till mej. I mailet idag påminde jag om min fråga och frågade vänligt när jag kunde förvänta mej att få ett besked. Nu är det bara att vänta... igen.
Här i vårt hyreshus är standarden inte så hög som man bl.a. kan se i vår gemensamma tvättstuga. Men, man vänjer sig. Maskinerna fungerar bra i alla fall. Hursomhelst trivs vi ganska bra här i huset. Det gäller att se det som är bra - att huset har själ och charm i gammal stil.

Inga kommentarer: