03 september 2011

Flyttlass

Idag har vi flyttat mina föräldrar från villan de bott i sedan 1967 till ett modernt trygghetsboende. Här är morfar och yngsta barnbarnet Carin i klädkammaren i nya lägenheten.
Här undrar vi hur fönstren öppnas i den inglasade balkongen. Så småningom kom J på hur det fungerade. Utanför ligger ICA-butiken så nu har de gångavstånd till mataffären. 
Daniel, kusin till mina barn flyttade en massa tunga möbler idag. Skönt att ta igen sig i en del av soffan en stund.
Min syster Berith, systerbarn Marie och min gamle far 88 år ser ut att ha det mysigt i nya lägenheten. Mina föräldrar flyttar från villa till en tvårumslägenhet.
 Nu är det dags för förmiddagsfika. Nya köket med köks-ö är en rejäl standardhöjning.
Här är Marie och Daniel! Vi var 10 st som hjälpte till att flytta idag. Men, huset är inte tömt på prylar än, det finns en hel del kvar att ta tag i. Det mesta ska troligen kastas eller lämnas till second-hand-butiken.
Trygghetsboendet är en gammal industri som renoverats till ett fantastiskt fint och modernt boende.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken härlig familj du har!

Zara sa...

Känns skönt att ni var så många som hjälpte till, hade så gärna varit där, men det gick ju smidigt.
kram på dig och tack för alla fina kommentarer