27 juli 2012

Bakhumör

För några dagar sedan fick jag alldeles nygräddade surdegscroissanter till frukost. Det smakade underbart gott och det spreds en härligt doft i hela lägenheten och säkert i hela trappuppgången också. Det var sambo J som hade påbörjat dessa fantastiska bakverk redan dagen innan. 
En lite mulen och kylig förmiddag idag fick mej på bakhumör så jag har roat mej med att baka mina favvo-kakor idag. Det ska vara lite chokladsmörkräm mellan havreflarnen.
Nej, nu behöver jag återgå till att packa ner vårt hem i flyttlådorna. Men i morgon tar vi en paus från packandet och åker iväg på en liten utflykt med mina föräldrar. När min pappa fyllde år för ett tag sedan fick han en utflykt inklusive mat i födelsedagspresent. De har själva önskat att utflykten blir till Ombergs turisthotell.

Inga kommentarer: