03 augusti 2012

Veckorapport

Den här veckan började med vår resa till Kalmar. På vägen dit besökte vi tre glasbruk. I Kalmar hann vi med en liten shoppingrunda och två besök på Kalmar slott. Vårt boende låg i centrum med gästhamnen alldeles utanför. Nu har det blivit tradition att resa bort de sista semesterdagarna.  
Här är hamnen som låg precis utanför hotellets uteplats. På vägen hem från från Kalmar stannade vi i fina och mysiga Revsudden. Där har vi semestrat många somrar förr. Bilden längst ned är från hamnen i Revsudden. I onsdags började jag jobba igen. På jobbet var mina jobbarkompisar glada och spred en positiv stämning med mycket energi.
I torsdags åkte jag ifrån jobbet en stund för att besöka mammografiavdelningen på det stora sjukhuset i grannstaden. Jag hade blivit ditkallad eftersom de inte var nöjda med bilderna som togs på hälsokontrollen i mitten av maj. Efter c:a 10 veckors diffus oro och väntan fick jag så småningom veta att allt såg bra ut efter den kompletterande undersökningen. Mycket glad och lättad åkte jag tillbaka till jobbet igen =)
På kvällen kom Arwid förbi en stund =)  

Inga kommentarer: