09 februari 2013

Vinterkyla

Än är det vinter här, lite bistert ute med blåst och snö som yr men ändå väldigt vackert. Jag som försöker se det positiva är glad för att det blir mycket ljusare ute när det är snö. Är också glad för att jag är frisk och kan ta en promenad ute i naturen, pulsa fram i snön, njuta av att komma ut i ljuset, i naturen och i friska luften.
Tänk att vi bor så bra, att det bara är att öppna dörren och kliva rakt ut i naturen.
Igårkväll åt vi god räkmacka som sambo J hade gjort. (Jag byter ut majonäsen mot matlagnings-yoghurt på min macka.) Av räkskalen gjorde sambo en supergod räksoppa som vi åt till lunch idag. Katten blev glatt överraskad när hon fick räkor i sin matskål.
Har städat och gjort fint här hemma idag. Jag njuter av helgerna när vi får vara hemma, ta det lugnt, mysa, äta god mat och bara vara.
Hoppas att du har en bra helg!

Inga kommentarer: