19 mars 2015

Arbete och fritid

Här kommer en favoritbild i repris, en bild på fullmånen i början av mars. 
Har haft en period igen med mycket jobb och intensiva, effektiva arbetsdagar. Jag är helt övertygad om att mina yogapass skyddar mig mot stress. Egentligen är jag inte stressad på jobbet men väldigt effektiv. Det kan leda till att hjärnan har svårt att ta paus och vila på fritiden. Men, tack vare yoga och promenader har jag tränat på att släppa tankar på jobbet och bara ha det bra när jag är ledig.
Jag har ett jättebra och roligt arbete med lagom mycket ansvar och trevliga arbetskamrater men jag vill inte ha med mig jobbet hem när jag är ledig.
I morgon eftermiddag är jag ledig. Då kommer mannen från Svenska Gärdsgårdar hit på besök.  Bilden är lånad från  svenskagardsgardar.se  

2 kommentarer:

Razzy sa...

Jag funderar på att lära mig Yoga, flera säger att det hjälper dem att stressa ned och må bra. Hoppas du får en bra helg. Kram Eva

Kärrans blogg sa...

Hej Eva!
Jag tycker absolut att du ska börja med yoga. Jag är självlärd, har läst böcker om yoga och tränar här hemma.
Kram från Kerstin