20 februari 2018

Måndag-tisdag-rapport

Vad glad jag blev idag när vi kom hem och jag såg att körsbärstomaten Rosella har grott och börjat växa. Jag sådde i torsdags och fem dagar senare syns en liten, liten tomatplanta. Hoppas nu bara att plantorna får tillräckligt med ljus, annars blir de långa, gängliga och sköra.
Bilden kommer från Impecta 
Igår när jag var ledig tog jag sticklingar från de övervintrade pelargonerna. Jag planterade sticklingarna och planterade även om pelargonerna som övervintrat och som jag tagit sticklingar från. Om alla sticklingar och övriga pelargoner överlever har vi c:a 18 st. och då behöver vi inte köpa några nya till sommaren. Bilden är från september 2017
Igårkväll var vi på bio i vår stad och såg filmen "The Post" med Tom Hanks och Meryl Streep bl.a. En bra film, tänkvärd på många olika sätt. Det var bra för oss att vi kom iväg och såg filmen. Bilden har jag lånat från "nätet".
Vi skottade också en väldig massa snö igår och jag tog några bilder på vår fina natur. Här är maffiga eken som växer utanför oss, den ser ännu mer mäktig ut när den är klädd i snö.
Det var lite rapport från mej. Hoppas att ni alla har det bra!?

Inga kommentarer: