21 april 2018

En fin dag

Jag njuter nu, av härliga dagar utomhus. Jag behöver vara ute i natur och trädgård för att må bra. Började dagen idag med min motionsrunda. Efter dusch tog jag bilen till vår stad, gjorde några ärende och shoppade lite. Vi åt vår lunch i ute i vår trädgård där det var lä från blåsten. Sedan planterade jag om tomater och chili i min planteringshörna. Därefter lite relax i solen med en kopp te. Nu har jag precis kommit hem från kyrkogården. Jag har tagit bort lyktan och vinterdekorationer från min fars och farföräldrars grav.  Jag tog en promenad på kyrkogården innan jag åkte hem, tog några bilder där till dagens blogginlägg. 
Kyrkogården är vacker med lummig grönska, många fina planteringar, mycket natur och stora träd bevarade. När jag promenerar på kyrkogården blir jag påmind om hur skört livet är. Jag uppskattar allt i mitt liv mycket mer när jag går omkring där på kyrkogården. Därför är det bra att ta en promenad på kyrkogården ibland.
Här är det rofyllt, vackert, lugnt och stilla. Att promenera en stund här kändes så fint och gav mej många tankar om vad som egentligen är viktigt under vår stund på jorden. 

Inga kommentarer: