14 maj 2018

Vad vi gör när vi är lediga

Vilken långhelg det blev för oss som har veckans lediga dag idag. På förmiddagen åkte vi till den stora återvinningscentralen och kastade skräp. Återigen en befriande känsla att kasta det som vi inte använder. Sedan en tur till grannstaden för att köpa lite till trädgården och därefter till Gottlösa Äggbod för att köpa ägg. När vi kom hem hade äntligen målarfolket dykt upp och börjat tvätta vårt hus inför målningen. 
När vi kom  hem satte jag potatis i en av våra odlingslådor, det blev både British Queen och Rocket. I helgen satte jag lök och sådde dill. Annars måste vi avvakta lite med sådd i odlingslådor och plantering i krukor eftersom målarna måste komma fram överallt och inget får vara i vägen.
I år har jag ytterligare två odlingslådor. Min sambo har tillverkat dessa lådor och målat dem i samma färg som övriga lådor. Nu är det bara jord som saknas, jord är beställd och kommer i veckan. Vi har sju odlingslådor nu på vår stora grusplan. Det ska bli jättekul att göra i ordning där sedan =)
Efter lunch tog jag på mig cykelkläder och hjälm, fyllde på vattenflaskan, tog fram cykeln och gav mej ut på en cykeltur. Jag tänkte testa om jag är redo för att börja cykla till jobbet. Det gick väldigt bra att cykla, jag cyklade till jobbet och sedan hem igen, det blev 2,9 mil.
Vi har haft en härlig långhelg som avslutades med en ledig dag idag. Underbart väder har vi haft, vi har fixat en hel del i trädgården, haft sovmorgon, varit i Örebro och träffat mina vänner, tagit det lugnt och haft det väldigt bra.
Fönsterbilderna är tagna idag i vårt TV-rum på andra våningen, älskar utsikten. Är stolt över pelargonerna eftersom det är sticklingar som blivit så stora och fina nu.
Bilderna med dimma tog jag någon kväll i helgen.
Ha det bra allesammans och hoppas att ni hinner njuta av livet!

Inga kommentarer: