04 juni 2018

Hus, trädgård och ledighet

Vilket underbart härligt sommarväder vi har! Det var några grader svalare idag jmf med helgen, vilket var skönt. Idag har jag klippt gräsmattan, sått det sista i de nya planteringslådorna, vattnat gräsmattan, rabatter och det nysådda. Jag har också varit på kyrkogården och planterat några sommarblommor och vattnat även där.
Jag har ju varit ledig idag eftersom jag arbetar 80% och är ledig en dag i veckan. Den här tiden på året är det extra härligt med en ledig vardag varje vecka. Trots att vi har en lättskött trädgård är det ju en hel del att göra den här tiden på säsongen. Efter tvätt av hus och målning är det också en massa fönster som behöver putsas. Jag har i alla fall pustat fyra av fjorton fönster. Har man hus och trädgård är det nästan alltid något som behöver göras och fixas. Men... när jag är ledig tar jag det lugnt också.
 
Idag har jag bokat några dygn på Fregatten i Varberg. Vi åker dit vår första semestervecka och hoppas på sol och badväder. Jag vill åka till havet varje sommar och jag hoppas att det går att bada då när vi är där.
I morgon ska danska flaggan hissas här eftersom det är Danmarks nationaldag! 

Inga kommentarer: