25 mars 2019

Måndag i vårsol

Rödhaken har återvänt efter sin långa flygresa. Den hittar lite mat på marken där vi matar fåglarna. Den här bilden har jag tagit inifrån med tele-zoom genom ett ganska smutsigt fönster. Utifrån dessa förutsättningar blev ju bilden ganska bra ändå =)
 Här har vi årets blåsippebild...
 och årets bild på röd blåsippa. Den röda blev lite blek på bild men väldigt vacker ändå.
Idag har jag haft veckans lediga vardag. Sambo Jens har skruvat ned en hylla och en spegel som vi inte vill ha längre. Spegeln i gästrummet/yogarummet blev helt enkelt ett felköp, som inte passar så bra hemma hos oss. Hyllan i TV-rummet var bland det första vi köpte gemensamt men vi tycker inte att den passar hemma oss längre. Vi lastade in spegel, hylla och lite grovsopor i bilen och lämnade i Hulje sopstation. Jag tror och hoppas att de tar hand om sådant som går att återanvända.
Sedan vidare för inköp av 28 st penséer som jag sedan planterat idag. Därefter tvätt av altanmöbler. Har haft en härlig ledig dag idag och vädret har varit helt underbart.
Ikväll blir det motionspromenad med vännen Maria.
Denna motljus-bild tog jag igår kväll vid min blåsippe-promenad.
Önskar Er alla en fortsatt fin vecka!

Inga kommentarer: