27 mars 2019

Vår-trött

Min arbetsmotivation är inte direkt på topp, speciellt inte den här tiden på året och dessutom har jag en sambo som är hemma och ledig varje dag. Jag är väldigt glad över att jag tagit beslutet att inte jobba heltid i alla fall. Det är lite för tidigt för mig att sluta jobba helt och bara vara ledig även om det är just det som jag verkligen vill och känner för. Jag behöver min arbetsinkomst men känner egentligen att hälsa och livskvalitet är viktigare än pengar. Jag är lite velig som ni märker... och kanske lite "vårtrött"...
När jag kom hem från jobbet idag var det soligt och varmt ute. Jag vattnade de nyplanterade penséerna och satt i solen en stund. Sambo hade gjort en supergod Moussaka som vi åt till middag. Ikväll ska vi se dokumentären som fått så mycket uppmärksamhet och genomslagskraft. Sedan är det dags för mig att sova - gäsp! Jag ska ringa till Lo och höra hur hon mår innan jag somnar =)

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Du låter lite vårtrött och de är nog de flesta. Det tar lite tid för kroppen att återhämta sig, efter en lång och mörk vinter! Men det där känner ju du till! Skönt i alla fall att du arbetar lite mindre, så du får mer egentid och tid till sambo och familjen. Nu vet jag inte hur länge du har tänkt att arbeta? Vad som påverkar ditt beslut? Men jag gick, som du kanske minns ett år tidigare och det har jag inte ångrat. Det är klart att det blir mindre i pension... men jag har vad jag behöver! Önskemålen får rätta sig efter plånboken.
Nu hoppas jag på lite värme och idag blir det utflykt och lunch på något trevligt ställe.
Fina bilder från naturen! <3
Kramar Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Min plan är att jobba till maj nästa år om jag känner att jag har råd med det, då är jag 61 år. Lite tidigt att gå i pension redan vid 61 kanske men det känns som jag är "färdigjobbad".
Kram från Kerstin