03 maj 2010

God middag trots åksjuka

Jag har ju lovat er lite fler bilder från Osloresan! På lördagkvällen efter flytten var vi föräldrar jättetrötta (J är ju inte förälder till mina barn men jag glömmer det ibland). De andra föräldrarna åkte till sitt hotellrum. Grabbarna skulle ha lite inflyttningsfest. Så, J och jag åkte till "vårt" hotell där vi åt en god middag. Vi var trötta men väldigt hungriga. Här är en bild på desserten - äppelkaka, vaniljkräm, bär och äppelsorbet. Behöver jag berätta att det smakade underbart? Jag hade inte ätit speciellt mycket alls på hela dagen eftersom jag blev åksjuk i bilen på väg till Oslo. I nya bilen finns det GPS. Det var jättekul och spännande att sitta och titta på den under bilresan. Men, jag som har lätt för att bli åksjuk klarade inte det. På kvällen hade jag i alla fall matlust igen.

Till desserten drack jag underbart gott te! J är ingen temänniska så han drack kaffe.

Här tar jag en bild på utsikten över Oslo. Hotellrestaurangen låg högst upp på nionde våningen.

Jag glömde min kudde på hotellet. På lite längre bilresor brukar jag ta med kudde i bilen. Av någon anledning tog jag med mej kudden till hotellrummet och där blev den kvar...

Inga kommentarer: