13 juni 2011

Omberg

Igår, på min sambos födelsedag åkte vi en sväng till Omberg. Vi satt på en klippa vid Vättern och åt vår goda matsäck. Sedan la vi oss i gräset, solade och tittade upp på träd och himmel. Det ska bli spännande att se vad som händer på födelsedagen om ett år... 
Idag hittade jag ett gammalt kollegieblock där jag skrivit en del tänkvärda bokcitat. "Att växa genom möten" av Kay Pollack läste jag sommaren 2004. "Mina tankar om en annan människa handlar ofta mer om det som finns inuti mig själv, än vad som finns hos den andra."
"Optimism är att se varje problem som en möjlighet."
"Jag är ensam ansvarig för mitt eget liv."
Igår hann vi också med att fira pappa Gösta som fyllde 88 för några dagar sedan.
Nu har jag precis kommit hem efter en uppfriskande långpromenad med vännen Maria. Nu väntar kvällsmaten och ett besök av Arwid. Vilken bra kväll!

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Sitter här och läser hos dig kloka Kerstin, så mycket fint och så mycket värme!

Kram Lotta